Motor

Aanmelden voor de nieuwsbrief

Synchronisator 6 carburatoren

VI-CTOOL6000R

Synchroon tester voor 6 carburateurs, onmisbaar bij het afstellen van motoren met meerdere carburateurs.

Het unieke ventiel en de speciale meter maken de deze synchronisator tot een eenvoudig en uniek stuk gereedschap met een zeer lange levensduur.

Meer details

Dit product is niet meer op voorraad

€ 145,00 incl. btw

€ 119,84 excl. btw

Meer informatie

 Dit is een zeer populair artikel wat gebruikt wordt voor meerdere toepassingen voor motorfiets en ook auto (MGB, Triumph, Ferrari, carburateurs afstellen).
Voor motoren met  8, of 12 cilinders kan men meerdere synchronisatoren naast elkaar gebruiken.
Kompleet met:
Zware metalen standaard
Carburateur aansluitnippels lang en kort
M5 en M6 aansluitingen
Instelbare demping tegen het trillen van de naald
Zeer nauwkeurige vakuummeters met meskant aanwijzer
Vakuum slangen
Benzineslangen en aansluitingen
Gebruiksaanwijzing:
Alvorens u de motor kunt afstellen moet u er voor zorgen dat de motor op bedrijfstemperatuur is. De ontsteking op tijd staat. De bougies in orde zijn en dat de kleppen goed zijn afgesteld.
Bij de meeste motoren is het noodzakelijk om de benzinetank los te nemen om bij de carburaterus te kunnen komen. Om deze reden zitten er bij deze set enige benzineslangen met Y-stukken zodat u de benzine toevoer naar de carburateuren in stand kunt houden, terwijl de tank gedemonteerd is.
Op nieuwere meercilindermotoren zit er tussen de gasschuif en de cylinder een schroefje in de carburateur, of in een eventueel spruitstuk. Dit schroefje moet er uitgedraaid worden, hierin kunt u dan de slangpijp met M5x0,8 draad (eventueel het verloopstukje M6x1) monteren. Op deze slangpijpen worden dan de slnagen geschoven die naar de meters lopen. Bij Yamaha zitten op de meeste motoren reeds slangaansluitingen zodat hier geen adapters nodig zijn.
LET OP! Bij alle directe aansluitingen zoals b.v. Yamaha waarbij het zuigkanaal een grotere doorlaat heeft dan 3 mm moet tussen de aanzuigslang de M5 slangaansluiting met boring 3mm gemonteerd worden. Dit zodat de kogeltjes niet door de slang naar binnen gezogen kunnen worden. Hiervoor dient u de slang door te knippen en de slangpilaar er tussen te monteren.
Laat de motor stationair lopen en draai de kartelschroef met de hand vast, waarschijnlijk wijst geen van de meters iets aan. Nu de kartelschroef langzaam losdraaien tot de naald zich zonder trillen beweegt, blijft de naald trillen draai dan de schroef weer wat dicht. Op dit punt de sticker met de streep naar boven op de voorzijde van de knop van de kartelschoef plakken.
De motor stationair laten lopen en de carburateurs zo afregelen dat ze allen dezelfde waar de hebben (meestal tussen de 0,2 en 0,35 bar). De motor nu tussen de 2000 en 3000 toeren laten lopen en controleren of alle meters weer dezelfde waarde aangeven. Is dit niet het geval dan de carburateurs nogmaals nastellen en ook weer bij het door de fabriek opgegeven stationair toerental controleren. 

LET OP! na gebruik de kranen weer opendraaien.

30 andere producten in dezelfde categorie:

Klanten die dit product aangeschaft hebben kochten ook...

Downloaden